BCee
BCee - foto poster
Nikto sa producentom ani djom nenarodil, ale musel sa ním stať. Niekto začne v detstve hrať na hudobný nástroj, čo je veľmi dobrým začiatkom, aj keď to tak vtedy ešte nevníma. Steve Jeffery na žiadny hudobný nástroj nehral, ale poznal hudobnú teóriu, číta
Biografia
Zdroj: BEATZ.43 (26.03.2010)
Môžeme si iba predstavovať, aké tóny mohli vychádzať v roku 1985 z reproduktorov, ktoré boli pripojené na ZX Spectrum a veľmi jednoduchý sampler.
Keď sa presunieme o 17 rokov ďalej, uvidíme v kalendári štvorčíslie 2002 s ktorým už navždy bude spojené založenie labelu Rubik Records. BCee a Kubiks chceli prostredníctvom neho vydávať hudbu, ktorá sa im páčila a ktorej verili. Možno má práve viera najväčší podiel na tom, že sa mohli stretnúť a začať spolupracovať. Steve vyrastal v kresťanskej rodine a keď mal asi 20 rokov, požiadali ho zástupcovia miestnej cirkvi, či by nezahral na akcii pre mládež, pretože sa vedelo, že sa veľmi zaujíma o hudbu a rozumie si aj s gramofónmi. Samozrejme neodmietol a tak začal hrávať pre mládež v klube, v ktorom sa jedného večera, po prvýkrát stretol s Dougom Rossom (Kubiks). Stali sa z nich kamaráti, ktorí mali radi hudbu a chceli založiť vydavateľstvo, pomocou ktorého by ju dostali medzi čo najviac ľudí. Kubiks robil hlavne house, ale mal hotových aj niekoľko drum and bassových skladieb. Premýšľali ako začať a prvým krokom, ktorý urobili, bolo vydanie Kubiksovej skladby God Screams na White labeli. Na druhej strane tejto platne bola skladba The Vision, ktorú po vydaní hrávalo rádio Vibe FM, z čoho mali obidvaja veľkú radosť a chuť robiť veci ohľadom hudby rástla a rástla.
Netrvalo dlho a prvý vinyl s drum and bassovými trackmi Life Changes a Sub Funktional sa lisoval. Ich spoločný label rástol a vychádzali na ňom tracky nielen od nich samotných, ale aj od producentov ako Guinness, Holdtight, Konsta, či Blue Sonix. S predajnosťou problémy nemali, ľuďom sa páčil melodický liquid funk s dávkou príjemných tónov. Život sa však neustále posúva ďalej a ďalej a s ním aj človek samotný. V lete roku 2006 prišla chvíľa, kedy sa Steve presťahoval na Ibizu. V očiach ľudí ide o ostrov, na ktorom sa neustále koná jedna veľká party. BCee, ktorý na ňom dlhšie žil, hovorí o tom, že nadšenie z toho časom upadne a človek to začne vnímať dosť negatívne. Ľudia, ktorí sa tam prišli baviť, skôr rušia domácich. Doug cestoval do Kanady. Zmenili sa nielen miesta ich pobytu, ale aj vlastnícke vzťahy vzhľadom k labelu Rubik Records. Kubiks mu naďalej šéfuje sám, BCee sa venuje už iba vlastnému labelu – Spearhead Records.
Ešte skôr ako prejdeme na ďašiu časť textu, ktorý sa venuje labelu Spearhead, treba sa vrátiť do roku 2004, kedy sa začala odohrávať neoddeliteľná a u poslucháčov drum and bassu nezabudnuteľná éra BCee-ho života, keď spojil sily s Lomax-om (Nick Hill). Štúdio v meste Norwich sa stalo ich základňou a práve z tohto štúdia vyšli klenoty ako Slow Burner, Changing Faces, One Year On, či Letting Go. Steve s úsmevom na tvári hovorí, že nie je príliš dobrým producentom, ale vždy mal vedľa seba jedného z najlepších svetových producentov – Lomax-a, ktorý vedel jeho nápady a myšlienky zrealizovať. Z polovice tomu veriť môžeme, druhá polovica nám hovorí, že sa na to máme takisto pozrieť s úsmevom, pretože nás obidvaja, či už spoločnými trackmi, alebo vlastnými, presvedčili, že im to v štúdiu ide. Pokiaľ sa chcete na vlastné uši presvedčiť, ako znie to, čo vytvorili, hľadajte ich tvorbu na labeloch Nu Directions, Fokuz, Intrinsic a samozrejme aj na Rubik a Spearhead.
A práve na slovo, ktorým končil predchádzajúci odstavec sa teraz lepšie pozrieme. Za slovom Spearhead sa neskrýva iba názov labelu, ale aj kopec hudby, ktorá na ňom takmer päť rokov vychádza a určite ešte vychádzať bude. Všetko sa spustilo vydaním prvej platne v apríli 2005. BCee s Lomaxom samozrejme nemohli chýbať a tak na platni SPEAR001 nájdete skladbu Misguided. V tom istom roku vyšla aj Brooklynova skladba Zissou, ktorú zremixoval v tej už rozbiehajúci sa TC. O rok neskôr sa predstavil CLS (4 Signs), Danny Byrd (Rise Again), Alix Perez (All Alone), Redeyes (Behind Closed Doors), či Logistics, ktorý prerobil Luv Me. Čas plynul, možnosť ukázať sa dostali noví, ale aj zabehnutí producenti, preto, ak budete hľadať tracky, ktoré by ste si chceli vypočuť, alebo zakúpiť, natrafíte na mená ako Lenzman, Mutt, L.A.O.S., Submorphics, Electrosoul System, Atlantic Connection a aj Syncopix. V roku 2008 vychádza kompilácia Moodswings, pri ktorej treba spomenúť Everything od Mufflera, We All od L.A.O.S., či Let Me Tell You od dvojky Marky a Bungle. Vinylová verzia obsahuje 6 skladieb, CD verzia 13, určite si vyberiete. Pokračovanie vyšlo o rok neskôr a hudbu na neho pripravili Spy, Redeyes, Utah Jazz, Lenzman, BCee a ďalší. Po Moodswings 2 vyšli 12” na ktorých nálepke sú mená Syncopix, BCee, Netsky, či Matrix, ktorý zremixoval Heartache, pred Moodswings 2 vyšlo EP od BCee-ho.
Rok 2009 je rok, kedy sa začalo predávať EP Generations. Možno ste sa na chvíľu pozastavili nad tým, prečo sa volá práve takto, ale na nič ste neprišli. Možno však máte svoju teóriu o ktorej sa teraz dozviete, či je správna. Pôvodne sa táto dvojplatňa mala volať úplne inak - The Daytime TV, pretože BCee rád vysedával celé dni pred televíznou obrazovkou a sledoval všetko, čo prišlo. Aj keď názov EP zmenil, venoval tejto záľube aspoň jeden track – Diagnosis Murder. Ide o seriál, ktorého hlavným hrdinom je Dick Van Dyke. Inšpiráciu k názvu tracku Glitter Balls našiel počas návštevy kúpeľov, kam ho zobrala priateľka. Vo vani plávala bath bomb, ktorá u nás asi veľmi známa nie je, ale Steve si to poriadne užil. Potom hovoril: „I had a glittery ball-bag from the bath bomb.“ [Text zostáva zámerne nepreložený. Kto nerozumie bude si naďalej vychutnávať tento track, kto rozumie, možno si ho už nikdy nebude chcieť vypočuť :-).] Aby ste si o ňom nemysleli, že je to iba typický chlap, nasledujúce riadky vás presvedčia, že tomu tak nie je. Potom, ako mu zomrela stará mama, chcel jej nejakým spôsobom venovať poctu. V čase, keď žila, chodilo na rodinné stretnutie päť generácií rodiny, čo je dosť výnimočné a tak skladba Generations, ktorej názov je týmto javom inšpirovaná, bude už navždy iba jej. Doplním už iba, že štvrtou skladbou na tomto EP je remix Consumed od Loggyho.
Povráva sa, že BCee pracuje na albume. Je to pravda? Nie je to pravda? Všetko vám včas prezradíme. Nielen oslavy piateho výročia jeho labelu Spearhead a s ním spojené vydanie albumu ‘5’, Remixed, Rewired, Rewound, budú ešte spomenuté.
Základné informácie
- DJ pseudo:
- BCee
- Pravé meno:
Steve Jeffery
- Vek:
- neznámy
- Hudobné štýly:
- drum'n'bass
Kontaktné informácie
- Web:
- https://www.myspace.com/bcee
- E-mail:
- neznámy
- Telefón:
- neznámy
- ICQ:
- neznáme
- Skype:
- neznáme
Najbližšie vystúpenia
V systéme zatiaľ nie je evidované žiadne blízké vystúpenie tohto DJa.
Predchádzajúce vystúpenia
Beatz 43
- Klub, dátum:
- ArtKlub, 26.3.2010
- Mesto, štát:
- Trnava, Slovensko